W niedzielę 14 lutego odbyło się Walne Zebranie sprawozdawcze za rok 2009.
Następnie wspaniały bal strażaków i piłkarzy…
Zespół Sonante rozgrzewał do zabawy…
Było też Walentynkowo…
Więcej zdjęć w galerii Picasa!!!
Sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzeszowie za 2009 rok
Stan organizacyjny:
Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzeszowie to stowarzyszenie, które na dzień dzisiejszy zrzesza 67 druhów w tym 6 honorowych oraz 11 kobiet. W strukturach naszego stowarzyszenia działają młodzieżowe drużyny pożarnicze dziewcząt i chłopców oczywiście z różnym zaangażowaniem, bardziej wytężonym w latach gdy są organizowane zawody MDP. W roku sprawozdawczym zarząd uporządkował listę członków naszego stowarzyszenia i dokonał skreślenia 6 druhów, którzy od kilku lat nie opłacają składek oraz ustała ich aktywność społeczna, 10 członków od kilku lat zmieniło adres zamieszkania i niestety opuściło nasze szeregi, a dwóch seniorów odeszło na „wieczną wartę”. W nasze szeregi wstąpiło czterech członków, w tym trzech z MDP, a dwóch ze względu na wiek powyżej 60 lat zostało członkami honorowymi.
W roku 2009 zarząd odbył 10 posiedzeń, na których podjął 18 uchwał związanych z funkcjonowaniem naszej jednostki. Najważniejsze z nich to:
– powołanie Jednostki Operacyjno-Technicznej zgodnie z uchwałą Zarządu Głównego
– organizacji wycieczki do Holandii
– aneks do umowy ze „Złotym Stokiem” w sprawie karnetów dla naszych członków
– podpisanie umowy z gminą Krzeszów na wydzierżawienie działki pod drogę dojazdową, oraz terenu pod inwestycję „Błękitny San”
– wykorzystanie funduszy z wpłat 1% podatku
Działalność ratowniczo-gaśnicza
W roku 2009 druhowie naszej jednostki uczestniczyli w 36 zdarzeniach z czego: 16 razy to pożary, w tym jeden pożar duży/pożar składowiska opon w firmie „Kamion” w Kamionce, a 20 to miejscowe zagrożenia, w tym jeden wyjazd do Ropczyc w dniu 26 czerwca i udział w akcji przeciw powodziowej. Ogółem uczestniczyło 45 zastępów, 214 strażaków, którzy przepracowali społecznie ponad 80 godzin. Wszystkie działania to ogromny wkład pracy naszych druhów, ale dwie akcje ubiegłego roku to bardzo poważne działania i ogromne straty, jeden to pożar składowiska opon, który trwał kilka dni i z przerwami nasi druhowie uczestniczyli w nim intensywnie, oraz działania zastępu w Ropczycach w usuwaniu skutków przejścia ogromnej wody. Obydwa działania na szczęście zakończyły się szczęśliwie, (chodzi o zdrowie ratowników), bo podczas takich działań dochodzi często do wypadków z udziałem również strażaków. Za działania jednego zastępu w Ropczycach otrzymaliśmy podziękowania za naszą bezinteresowną pomoc ludziom, którzy w jednej chwili stracili dorobek całego życia.
W roku ubiegłym druhowie uczestniczący w działaniach przeszli okresowe badania lekarskie.
W Rudniku odbyły się powiatowe zawody sportowo-pożarnicze OSP, gdzie startowały nasze dwie sekcje: kobieca i męska. Start można powiedzieć pół na pół tzn. nasze panie w cuglach wygrały swoje konkurencje wygrywając bieg sztafetowy, oraz ćwiczenie bojowe i zajęły pierwsze miejsce, natomiast mężczyźni zwyciężyli w ćwiczeniu bojowym, a w sztafecie po błędzie na pierwszej zmianie niestety zajęliśmy dopiero trzecie miejsce w ogólnej klasyfikacji i tym samym brak awansu na zawody wojewódzkie, na których reprezentować nas będzie tylko drużyna kobieca.
W minionym roku mieliśmy jedną kontrolę gotowości bojowej, którą przeprowadziła komenda powiatowa PSP, wypadła ona pozytywnie.
W roku 2009 miały miejsce różne uroczystości w których uczestniczyli nasi przedstawiciele, a to min:
– gminne obchody Dnia Strażaka w Kamionce Górnej, 20 druhów wraz ze sztandarem
– regionalne obchody Dnia Strażaka w Radomyślu n/Sanem, 10 druhów i sztandar
– powiatowe Obchody Dnia Strażaka w Harasiukach 5 druhów ze sztandarem
– 11 listopada święto narodowe 8 druhów wraz ze sztandarem
w innych działaniach: –
– zabezpieczenie wyścigu zabytkowych samochodów 16 maja w Krzeszowie -8 druhów
W dniach od 1 do 7 lipca wspólnie z zespołem „Sonante” uczestniczyliśmy w wycieczce do Holandii, a konkretnie do miejscowości Zanstat na zaproszenie tamtejszych strażaków. Ci którzy w niej uczestniczyli na pewno wspominają ją do dzisiaj. Była to niezapomniana wizyta nacechowana wizytami i zapoznaniem się z działalnością tamtejszej ochrony nie tylko przeciwpożarowej, ale także innych służb ratowniczych.Całość naszego pobytu była sfinansowana przez stronę holenderską. W naszej jednostce funkcjonuje centrum edukacyjno-oświatowe, ale jego obsługa zakończyła program 30 czerwca i w chwili obecnej oczekujemy na nowe projekty. Podpisaliśmy dwie deklaracje z Zarządem Głównym, oraz w fundacją na przyszłe programy w których chcemy czynnie uczestniczyć mając na uwadze nasze centrum.
Sprawy gospodarcze
Prace gospodarcze jakie prowadziliśmy w roku ubiegłym to szczególnie utrzymanie naszego budynku strażnicy jak również szatni piłkarskiej, boisk sportowych oraz otoczenia. Mimo skromnych środków udało nam się wyremontować posadzkę w warsztacie, oraz położyć płytki w magazynie części zamiennych. Pod koniec roku wykonaliśmy jeden regał meblowy na mundury bojowe dla ratowników, w których znajdzie się oddzielne miejsce dla każdego ratownika na mundur bojowy, mundur koszarowy, buty specjalne, buty gumowe, hełm, rękawice oraz kominiarka. Wszystko po to abyśmy jak najszybciej się przebrać jak też, ażeby każdy wiedział, gdzie znajduje się jego wyposażenie osobiste i również ze względów higienicznych. W jednych regale znajduje się 10 stanowisk. Na przyszły rok planujemy wykonanie jeszcze jednego.
Wykonaliśmy renowację oszalowania kościoła parafialnego specjalnym środkiem grzybobójczym, korzystając przy tej okazji z drabiny mechanicznej PSP w Stalowej Woli.
Na naszą prośbę została wykonana nowa nawierzchnia asfaltowa na drodze dojazdowej do naszej strażnicy wykonana przez gminę. Rokrocznie tak również w roku ubiegłym nasze prace były skierowane na utrzymanie naszej działki tj. porządkowanie, koszenie i bieżące prace gospodarcze. Zakupiliśmy i zostały posadzone tuje na skarpie od stolarni, a właściciel ma o nie dbać. Przy ogrodzeniu boiska została wykonana tablica ogłoszeń wraz z regulaminem stadionu. Zmieniliśmy nagłośnienie boiska umieszczając w innym miejscu głośniki. Wykonaliśmy nowe ogrodzenie bocznego boiska .
Na budynku szatni zawisła nowa elektroniczna tablica wyniku meczu ufundowana przez p. Henryka Sarafina.
W naszym działaniu pomagamy ubogim w naszej gminie dostarczając żywność z banku żywności w Tarnobrzegu. Przy naszej pomocy odbyła się również zbiórka zboża dla powodzian z okolic Ropczyc.
Działalność sportowa
Przy naszej jednostce funkcjonuje klub piłkarski „ROTUNDA”, w którym działa cztery sekcje: seniorów, juniorów i dwie sekcje trampkarzy młodszy i starszy. Opiekę trenerską sprawowali w roku ubiegłym pan Igras Dariusz, później od września Janiec Zenon, a za młodzież odpowiadał Damian Skakuj. W pierwszej połowie roku nasz zespół rywalizował z innymi drużynami o utrzymanie się w okręgówce i wyglądało to nieźle, ale jednak na finiszu zabrakło punktów i w ostatnim meczu z Orłem Rudnik padł remis 2:2 w ostatniej minucie i musieliśmy się pożegnać z V ligą. Od jesieni zarówno seniorzy jak też juniorzy toczyli boje w A klasie i na koniec rundy jesiennej obydwa zespoły są na pierwszych miejscach w swoich grupach:
seniorzy z dorobkiem 31 pkt. oraz 36 zdobytymi bramkami bez porażki
juniorzy mają na koncie 25 pkt i strzelonych 47 bramek, jedna porażka
zaliczka dobra na II rundę.
W okresie wakacji tak jak co roku zorganizowaliśmy dwa turnieje piłkarskie jeden klubowy w którym uczestniczyło cztery drużyny: Unia Nowa Sarzyna, Siarka Tarnobrzeg, Olender Sól i oczywiście Rotunda. Wygrała po raz drugi Unia Sarzyna.
Drugi turniej to rozgrywki pomiędzy wiejskimi drużynami z naszej gminy o puchar wójta. Uczestniczyło 7 drużyn wygrana zespołu połączonych miejscowości z Bystrego-Sigiełek-Łazowa
26 lipca, a pogoda jak w listopadzie zimno i obrzydliwy deszcz, który zepsuł całą imprezę.
Z innych imprez organizowanych na naszych obiektach należy odnotować powiatowe dożynki oraz coroczną imprezę powidlaki. Druhowie z naszej jednostki również tutaj służyli pomocą w przygotowaniach, jak też w zabezpieczeniu tychże imprez.
Działalność finansowa
Za gospodarkę finansową w naszym stowarzyszeniu odpowiada księgowa, która prowadzi księgę rachunkową oraz wszystkie rozliczenia i sprawozdania. Większość operacji to rozliczenia bankowe, a tylko część jest w formie gotówkowej. Przychody i wydatki przedstawiają się następująco:
Dochody
składki członkowskie 400,00
dochody z działalności gospodarczej 31.631,04
darowizny i zbiórki 400,00
dotacje 12.230,00
inne dochody 54.030,75
razem dochody 98.691,79
dochody naszej jednostki pochodzą z działalności gospodarczej a w niej to czynsze z najmu pomieszczeń, placu, drobne prace gospodarcze,
dotacje finansowe pochodzące z KSRG i Związku, a na inne dochody składają się:
dotacja celowa na sport 30.000 zł, opłata targowa 15.242 zł, udział w akcjach ratowniczych przekazana przez druhów 8.546 zł, oraz odsetki bankowe 241 zł.
Wydatki
zakup sprzętu i umundurowania 3,827,29
składka na oddział gminny 20,00
koszty imprez i uroczystości 16.647,96
koszty administracyjne 19.224,46
koszty inwestycji i remontów 4.528,42
inne wydatki 62.665,99
razem wydatki 106.914,12
na początku roku na koncie mieliśmy kwotę 33.575,76 zł
na koniec roku 2009 pozostało nam 25.353,43 zł
wydatki realizowaliśmy w następujący sposób:
zakupiliśmy rękawice, kominiarki, buty specjalne, zapory drogowe oraz mostki przejazdowe, biurka i stoły do centrum internetowego.
imprezy i uroczystości: to koszty organizacji turniejów piłkarskich, udział w obchodach Dnia Strażaka, wycieczka do Holandii, zawody powiatowe, zabawa karnawałowa
koszty administracyjne to: energia elektryczna, gaz, woda, śmieci, podatek od nieruchomości, abonament telefoniczny i internet, dzierżawa działki, opłaty bankowe, paliwo, części do urządzeń
inwestycje i remonty: zakup płytek, kleju, cementu, płyty meblowe, farby i różne drobne zakupy na bieżące utrzymanie
na inne wydatki składa się działalność klubu „Rotunda” czyli wydatki na sport i jest to dotacja 30.000 zł, opłata targowa 15.242 oraz z naszych środków kwota 17.424 zł i łączna kwota na funkcjonowanie klubu to 62.665 zł.
Główne wydatki w tym punkcie to:
– transport drużyn
– sędziowanie
– opłaty regulaminowe
– ubezpieczenie
– wynagrodzenie trenerów
– zakup sprzętu
– soki, woda mineralna
Z wpłat na 1% podatku przekazanego na rzecz naszej jednostki otrzymaliśmy kwotę 1423 zł, które nie są w naszej kasie, a są do wykorzystania w biurze terenowym i już teraz wykorzystamy je na zakup brakujących butów specjalnych, które zostały już zamówione – 4 pary.
Jan Pac Prezes OSP Krzeszów